۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

عکس‌های یک عکاس آماتور که دوربین ندارد!

یک روزی، مثل همین روزها، یک دوربین عکاسی کانون، مدل نمی‌دانم چی، برای چند ساعت، به دستم رسید. دقیقاً از آن روز به بعد بود که من تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای شدم! عکاسی کاری است که اگر اول دبیرستان عقل داشتم، به سراغش می‌رفتم و احتمالاً الان هم عکاس معروفی بودم و لازم نبود دنبال یک نرم‌افزار کذایی بگردم که اجازه دهد مدارهایی که برای آزمایشگاه معماری کشیده‌ام را ذخیره کنم. البته کامپیوتر را هم دوست دارم، اما نمی‌دانم چرا فکر می‌کنم من آدم این کار نیستم! بگذریم. فکر کردن به اینجور چیزها برای دانشجوی سال آخر مهندسی کامپیوتر مثل سم می‌ماند.

به‌هرحال تصمیم گرفتم یک فوتوبلاگ راه بیندازم. عکس‌هایی هست که دوست دارم به همه نشان دهم. به چند آدم حرفه‌ای که نقدشان کنند و چند آدم غیرحرفه‌ای که ازشان تعریف کنند. پس این شما و این فوتوبلاگ یک عکاس آماتور که دوربین ندارد.

۶ نظر:

حسین گفت...

منم دقیقا همین حس رو دارم البته دوس دارم اگه از دوران دبستان شروع می کردم اون موقع شهریار ماکیاولی رو می خوندم ...

عابرپیاده گفت...

سلام
آقا کار بسیار خوبی کردی :)
من واقعا عکسایی که میگیری رو دوست دارم بدون تعارف. دید خیلی جالبی داری واسه عکس گرفتن. امیدوارم بتونی با همین عشق و علاقه ادامه بدی. منم شاید یه روز اینکار و بکنم هرچند که خیلی دید عکاسی ندارم ولی کار خیلی جالبیه.
راستی این رو بدون که هر استعدادی که در تو وجود داره باید به خاطرش سپاسگزار باشی و بهترین نوع سپاسگزاری استفاده صحیح و پرورش اون استعداده و همینطور نقطه مقابلش یعنی عدم استفاده و پرورش این استعداد یعنی ناسپاسی و ناشکری. پس بیشتر قدر خودتو بدون که خیلی با استعدادی.

«رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ»
«پروردگارا در دلم افكن تا نعمتى را كه به من و پدر و مادرم ارزانى داشته‏اى سپاس بگزارم و به كار شايسته‏اى كه آن را مى‏پسندى بپردازم و مرا به رحمت‏خويش در ميان بندگان شايسته‏ات داخل كن»
سوره نمل آیه ۱۹ ؛)
راستی پوسته جدیدتم خیلی قشنگه فقط ستون کم داره. ؛)
یا علی

پدرام بهروزی گفت...

@عابرپیاده:
خیلی ممنون علی جان. تو همیشه نسبت به من لطف داشتی. امیدوارم به آرزوهات برسی :)

کاوشگر گفت...

ایول به علی آقا با این کامنت زیبا :)

کاوشگر گفت...

پدرام جان کار خیلی خوبی کردی :) از مدل عکسایی که گرفتی خوشم اومد. باشد که یه روز توی جشنواره‌ی قوی‌ترین عکاسان ایران رتبه اولُ بیاری :)

پدرام بهروزی گفت...

ممنون کاوشگر جان. ایشالا :)